Rally in de zon!

De 3e editie van de Ujese Paos Rally vond plaats op 2e Paasdag 22 april 2019: en wat een mooie dag was dat! Volop zon, blinkende auto’s en een goedgehumeurd deelnemersveld.

34 equipes parkeerden hun bolides op de Markt in Uden. Na de ontvangst en uitleg met koffie en appeltaart bij Brasserie Verhoeven, startten ze onder een stralende zon voor de Sport, Tour-, of Recreateive klasse. De ochtendroute was uitdagend en bood een mooie toch door het Brabantse landschap.

De lunch vond plaats bij de Klassieker in Schijndel: een mooie plek waar de autoliefhebber zich kon gapen aan gerestaureerde classics. De middagroute bleek ook wat uitdagingen te kennen, want 1 equipe viel uit.

Na een korte bubbelpauze bij Boerderijterras Het Venster werd de route vervolgd. De Finish was op de Markt in Uden, waar een succesvolle veiling plaatsvondt. De dag werd afgesloten met een diner in de foyer van theater Markant.

Ons goede doel: onze kwetsbare ouderen

Wij vinden dat ook oude zaken waarde hebben. Hoe mooi zijn de Oldtimers hier op de foto? Hoe ouder ze worden hoe mooier ze zijn. Met veel zorg staan ze op hun oude dag volop te pronken in de zon. Hoe gaat dat met andere Oldtimers? Onze eigen naasten, weggestopt in grote wooncomplexen, soms zelfs vergeten? Zij krijgen niet de waardering die ze verdienen.

Ouderen in onze samenleving zijn ons voorgegaan. Zij hebben geïnvesteerd in de maatschappij waarvan wij de zorg hebben overgenomen. Helaas wordt er steeds meer bezuinigd op ouderenzorg, iets waar naast onze geliefde Oldtimers ook het personeel dat er in werkt veel last van heeft.

Lionsclub Uden/Veghel wil zich graag inzetten voor de ouderen, met name op het gebied van dementie. Speciaal hiervoor organiseren wij nu al 3 jaar op een rij de Ujese Paos Rally. Om het verschil te maken. En omdat we graag het aangename met het nuttige combineren. Het grootste deel van het inschrijfgeld komt ten goede aan de ouderen met dementie in Nederland.

Voor fotos van de Ujese Paos Rally 2019:  https://udenveghel.lions.nl/fotos-ujese-paos-rally-2019

Voor fotos van de Ujese Paos Rally 2018:  https://udenveghel.lions.nl/ujese-paosrally-2018-0